Pierwszy Kamaz piątej generacji

11:24 Gofer 0 Comments

Rosjanie pękają z dumy – taśmę fabryczną opuścił nowoczesny Kamaz 54901, nazywany ciężarówką piątej generacji. Nowy pojazd jest następcą modelu 5490. Producent zakłada, że truck będzie w stanie przejechać 1,2 mln km, a cena za jaką można kupić rosyjskiego trucka waha się od 218 do 310 tys. zł.
Prace nad składaniem kabiny dla serii ciągników K5 rozpoczęły się już w listopadzie 2018 r. Jak twierdzi producent, projekt kabiny uwzględnia wszystkie nowoczesne wymagania ergonomii – odległość od podłogi do sufitu wynosi 1980 milimetrów, a wewnętrzna szerokość – 2270 mm.


Czym się wyróżnia Kamaz 54901?

Przede wszystkim komfortem jazdy. Pojazd, który powstał przy współpracy z takimi koncernami, jak Daimler i Liebherr, jest połączeniem zachodniej technologii, niemieckiej ergonomii i rosyjskiej wizji o współczesnej technice, przydatnej w trudnych warunkach pracy.

Kabina i fotel
Wszystko, co jest potrzebne do kierowania pojazdem, wraz z tablicą rozdzielczą, znajduje się w zasięgu ręki. Po prawej stronie od kierownicy kierowca znajdzie pokładowy system informacyjny z 10-calowym ekranem dotykowym. Pojazd został wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, a silnik uruchamia się za pomocą przycisku.
To nie koniec wygód. Fotel kierowcy został umocowany na poduszce powietrznej i ma szeroki zakres regulacji. Kabina ma sporo schowków i miejsc do przechowywania przedmiotów – trzy zamykane szuflady i dwie otwarte półki pod sufitem.



Rama i oś

Rama ciągnika jest wykonana z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości. Oś przednia powstała z myślą o zwiększonym obciążeniu do 9 ton.

Paliwo i spalanie

Producenci zwiększyli objętość baków na paliwo – istnieje możliwość korzystania z jednego baku na 800 litrów lub dwóch na 1400 litrów. Pojazd ma spalać ok. 30 litrów na 100 km. Norma pojazdu – Euro 5.

 

Skrzynia biegów i silnik

Kamaz 54901 ma nową automatyczną skrzynię biegów ZF Traxon, która pozwala na poruszanie się na 12 biegach przednich i 2 tylnych oraz zupełnie nowy typ silnika P6 o mocy od 400 do 550 KM i pojemności 11,95 l.
Interwał serwisowy silnika wynosi 150 tys. km.

Systemy bezpieczeństwa
Ciągnik został wyposażony w system monitoringu zmęczenia kierowcy, aktywne sterowanie i system autonomicznego ruchu w korkach. Kontrolę nad stanem systemów pojazdu można realizować zdalnie za pomocą telefonu komórkowego.
Pojazd został wyposażony w trzy systemu hamowania:
– ASR – system antypoślizgowy,
– ESP – system kontroli stabilności, który pozwala w pełni kontrolować zachowanie pojazdu na drodze,
– EBS – układ elektropneumatyczny, który pozwala zmniejszyć zużycie hamulców i zmniejszyć odległość hamowania.

Przebieg

Producent przewiduje, że nowy Kamaz będxzie w stanie uzyskać przebieg  1,2 mln kilometrów, z czego 260 tys. km jest objętych gwarancją.

 

 

Kamaz 54901 – cena

Koszt nowego Kamaza wynosi od 3,8 do 5,4 mln rubli (218-310 tys. zł). Cena zależy od konfiguracji i dostępności dodatkowych opcji. Istotne jest to, że na razie na rynku nie są dostępne używane części zamienne.
Seryjna produkcja Kamaz generacji K5 jest głównym zadaniem producenta w 2019 r. W tym roku rosyjski gigant ciężarowy planuje wyprodukować 39 tys. pojazdów, z czego 33 tys. ma trafić na rynek rosyjski. Ponadto koncern planuje inwestycje w rozwój przedsiębiorstwa rzędu 15 mld rubli (860 mln zł). Dochód netto powinien sięgnąć 500 milionów rubli (ok. 30 mln zł) przy przychodach rzędu 197 miliardów rubli (11,3 mld zł).

Fot. Kamaz
Info: trans.info

Social Share

Flickr

Sponsor

Text Widget

Sample Text

Gofer w trasie

Tags

Name*


Message*

FBN Group i Gofer Transport zaprasza

Cloud Numbered Labels

Advertisement

Main Ad

Recent Comments