Scania R440 [Malowanie]

21:25 Gofer 1 Comments

Ergonomia i komfort. Do środka wchodzi się po trzech stałych stopniach, przy czym należy uważać na niewielkie wycięcie w trzecim stopniu. Miejsce pracy kierowcy i tablica rozdzielcza Scanii od dawna są jej wizytówką, a w związku z tym, oprócz centralnego wyświetlacza, niewiele się tutaj pojawiło zmian. Sam wyświetlacz natomiast jest teraz doskonale czytelny w każdym momencie, nawet jeśli słońce świeci z lewego boku kierowcy.
Wiele informacji można otrzymać za pośrednictwem menu, do którego dostęp jest za pośrednictwem przycisków w kierownicy. Uzupełniają się one idealnie z przyciskami z automatycznej skrzyni biegów, które są umieszczone po prawej stronie kierownicy (Scania była prekursorem w tej dziedzinie). Regulacja kierownicy odbywa się na swój sposób za pomocą przycisku umieszczonego wzdłuż układu kierowniczego.
Ustawienia podłokietników są wystarczające ale nic poza tym, docenić należy w szczególności platformę umieszczoną wokół centralnej konsoli wyposażoną w matę antypoślizgową z uniesionym bokiem z jednej strony. Pod spodem jest jeszcze jedna półka do dyspozycji, można na niej umieścić różne rzeczy. Składana podkładka przed fotelem kierowcy pozwala na przykład na zjedzenie posiłku na siedząco, ale nie da się jej umieścić przed kierownicą. Również praktyczna półka na dokumenty umieszczona jest nad kierowcą i daje szybki i łatwy dostęp do dokumentów pojazdu.
Rozdział ten można zakończyć podkreślając wysoką jakość produkcji i wykończenia wnętrza, co niezmiennie podkreśla reputację szwedzkiej marki. Niezaprzeczalny sukces kabiny Highline pozwala prawie zapomnieć o istnieniu wersji Topline na szczycie gamy. Różnica polega oczywiście na wysokości wnętrza, które wzrosło z 1900 mm do 2220 mm.  Można nawet mówić o wysokości 2230 mm jeśli weźmiemy pod uwagę miejsca, w których nie ma tunelu silnika. Poza szerszą przestrzenią życiową ta różnica jest przede wszystkim wykorzystana, aby zwiększyć zakres ustawień poręczy, w szczególności nad przednią szybą.
Zamykane szafki zastąpiły wreszcie otwartą półkę, która dawała mniej możliwości schowania czegokolwiek. Rozwiązanie takie jest możliwe od kiedy kuszetka zajęła swoje główne miejsce za fotelem kierowcy. Górna kuszetka, tym razem dobrze widoczna, może zostać zastąpiona przez rządek szafek, bardzo przydatnych do schowania różnego rodzaju rzeczy, które kierowca może potrzebować na długich trasach.


Miejsce na odpoczynek i to nie jest żadna nowość, jest cały czas drugą (gorszą) stroną medalu idealnego miejsca pracy kierowcy, a to za sprawą maksymalnego odsunięcia fotela kierowcy. Dolna kuszetka, która w oczekiwaniu na nowe, lepsze rozwiązania, dostała tylko nowy, grubszy materac, wymaga kilku przygotowań zanim będzie gotowa do użycia (przesunięcie do przodu foteli i wysunięcie jednej ze składanych części łóżka). Rozmiary tej kuszetki wynoszą 2050/1960 mm x 800, natomiast górna nie jest już tak szeroka i mierzy 700 mm, ale jest za to zbudowana z jednej całości i przez to jest wygodniejsza.
Rodzynkiem w tym dziale są nowe zewnętrzne bagażniki, które są większe i szerzej otwierane: 600 mm x 376 mm. Klienci wreszcie doczekali się hojnych rozmiarów schowków a ich konstruktorzy natychmiast trafili na listę najlepszych pod tym względem.






1 komentarz:

Social Share

Flickr

Sponsor

Text Widget

Sample Text

Gofer w trasie

Tags

Name*


Message*

FBN Group i Gofer Transport zaprasza

Cloud Numbered Labels

Advertisement

Main Ad

Recent Comments