[Zakup] DAF XF 105 510

23:11 Gofer 0 Comments

Moc dla zysku. Silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 litra zapewnia doskonałe osiągi:
moc od 410 KM do 510 KM oraz wysokie momenty obrotowe w zakresie od 2000 do 2500 Nm, dostępne przy prędkościach obrotowych już od 1000 do 1410 obr/min. Ponadto dzięki technologii SCR firmy DAF spełnia on normy emisji spalin Euro 4 oraz Euro 5. Jest także oszczędny, dzięki wprowadzeniu kilku technicznych rozwiązań wpływających na ograniczenie zużycia paliwa. W modelu XF105 zastosowano również wiele elementów nie wymagających obsługi, co pozwala wydłużyć okresy
międzyobsługowe i jeszcze bardziej obniżyć koszty eksploatacji

W XF105 zastosowano liczne ulepszenia w zakresie stylistyki i aerodynamiki. Jest to m.in. dolny gril o zmienionym wyglądzie, sięgający zderzaka, przez który wpływa więcej powietrza, co zwiększa wydajność jednostki napędowej. Jest on wyposażony w aluminiowy pasek, oznaczający zgodność z normami emisji spalin Euro 4/5. Gril górny również został przeprojektowany. Zamontowano ponadto zderzak, w którym mogą być wbudowane opcjonalne światła zespolone w kształcie kocich oczu. W reflektory chronione przezroczystymi, praktycznie nietłukącymi się osłonami z tworzywa Lexan, można zamontować
lampy ksenonowe

Biegowe niuanse
Na zwykłej krajówce już nie jest tak różowo, oczywiście głównie ze względu na fatalny stan drogi. Ale XF105 to twarda sztuka. Zawieszenie dobrze tłumi poprzeczne nierówności i nie dokucza nadmiernym hałasem. Także układ kierowniczy nie ma tendencji do poszukiwania "własnej drogi". Dopiero w koleinach wykazuje pewną nerwowość, ale jaki tir w Polsce jest na to odporny?
Koleiny i poprzeczne nierówności mogą za to być groźne dla zbiornika AdBlue, bo jest on zamontowany wyjątkowo nisko. Na domiar złego został zrobiony z tworzywa sztucznego, materiału mało odpornego na uszkodzenia.
Normalna, polska droga to dobry test dla przekładni AS-Tronic. W czasie wyprzedzania wolniejszych ciężarówek wciskam padał do dechy. Odzywa się funkcja kick-down. Obroty silnika wzrastają, a skrzynia redukuje bieg, aby po chwili podwyższać przełożenia, niektóre "omijając". W ten sposób pojazd szybciej nabiera prędkości.
Przekładnia AS-Tronic jest fajna podczas jazdy, ale kiedy pojazd rusza z miejsca, staje się ospała. Na przykład podczas wyjeżdżania z parkingu na drogę lepiej korzystać z trybu sekwencyjnego - będzie szybciej.
Pomimo tej niedogodności DAF XF105.510 przekonuje do siebie wygodną kabiną i wysokim komfortem jazdy.




Social Share

Flickr

Sponsor

Text Widget

Sample Text

Gofer w trasie

Tags

Name*


Message*

FBN Group i Gofer Transport zaprasza

Cloud Numbered Labels

Advertisement

Main Ad

Recent Comments